god kväll

idag är det onsdag, och nu är min kropp trött! Under lovet och under min förkylning dansade jag ju knappt något så det är nu det börjar kännas! men det är härligt, då vet man ju att man jobbar bra.
Ikväll hade jag kvällskurs i modern. Det var riktigt roligt, vi håller på med en koreografi med 1700tals tema och musik, och den är väldigt komisk genom hela dansen så det är riktigt kul att göra den:) idag fick vi dansa med sådana där vita, lockiga, stora peruker! haha..

Vår balettlärare tycker att vi är lite "obildade" när det gäller balett, att vi måste titta på mer balett och observera mer. och att se vad det är vi ska ta efter os.v. Tycker jag låter bra.
jag var inne på youtube och hittade DEN HÄR, Rosenadagio från Törnrosa.
ja, den ska man tydligen ha sett om är dansare. Men jag blir nästan lite arg när jag kollar på det, för just det att hon får allt det hon gör att se SÅ lätt ut, som att det är den enklaste sak i världen, och så vet man hur sjuuukt svåra saker hon gör just där, och hur JOBBIGT det verkligen är. Men, hon har ju lyckats med sitt uppdrag, att få det att se lätt ut:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0