THE XXXXXX

Vilken fin dag det har varit! Äntligen har det blivit riktigt varmt, idag var det sommarvarmt och underbart och det bästa av allt: jag var ledig! imorse var jag över hos Mayas för att se klart på en film vi påbörjade igår kväll, 21.
Väldigt bra film, den får ni kolla på:)
Igår var jag och Frida lediga samtidigt, känns som den dagen var superlång eftersom vi gjorde så mycket. Vi började med att äta "brunch" hos Maya, sedan traskade vi in till Hyde Park och gick runt i parken. Det är så fint där nu när allt har slagit ut, och det är kul att så fort man stiger in i parken blir luften genast mycket friskare och det doftar av träd och actual grönska! Inte dumt det.
Sedan tog vi tuben till Edgware Road! vad skulle vi göra där tänker ni nu kanske, jo vi tänkte nämligen ta en tripp till TOTALLY SWEDISH, den svenska butiken som ligger där. Det var kul, Frida köpte inget men jag köpte sourcream&onion chips och kaviar, ha!:)


Efter svenska butiken vandrade vi runt ett tag i stan och sedan åkte jag till Pineapple och dansade jazz...
självklart var det jätteroligt att dansa igen, men igår var det mest smärtsamt. varje gång jag dansar känner jag att jag inte vill göra något annat. det är precis där jag vill vara. och det är smärtsamt för att jag inser att jag har sumpat min chans. jag sökte aldrig till någon dansskola, varken första eller andra året, och nu är det försent. jag börjar ångra det som tusan, och varje gång jag tänker på det blir jag ledsen. visst, jag hade antagligen inte kommit in om jag sökt, men bara grejen att jag inte ens har försökt gör mig så arg. jag hade nog klarat det om jag hade bestämt mig från början, om jag hade gett mig tusan på det, jag var inte så dålig... jag kommer ihåg vad min danslärare sa, att jag bara skulle göra det, söka in någonstans, annars var det nästan skamligt..

och jag vill inte dansa lite grann, någon gång i månaden. det skulle vara som en drugaddict som får sitt heroin alltför sällan.. smärtsamt. nej, allt eller inget. hundraprocent, snälla!










Kommentarer
Postat av: Lisa

de e aldrig försent!!

2010-05-20 @ 16:03:10
Postat av: Anonym

Håller verkligen med Lisa!!! ALDRIG! Och du var ju superduktig, och har sån känsla för dansen! Go for it! Btw, skulle du kunna skicka ett sms till min svenska mobil så att jag får ditt nummer?? Har ju fått låna en mobil nu när min är på lagning men inga nr finns kvar... :). Låter som ni har det jättebra där borta! Saknar er! puss

2010-05-20 @ 21:47:22
Postat av: Ida

Men varför kom inte mitt namn med här ovan, det var jag (Ida) i alla fall :).

2010-05-20 @ 21:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0